Canontjejerna.blogg.se

Hej alla!
 
Jag som skrivernu heter då Alexandra och jag bor i Finland. Jag kommer blogga här på denna bloggen med min vän Lisa. (Hon skriver säkert sen ett inlägg om sig själv.) Jag har tidigare haft många bloggar, fler än jag kan räkna med två händer. Men jag tycker det är mycket roligare att blogga med nån annan än själv, har gjort det förut men hon som jag bloggade med då skrev inte så ofta och sen blev det inte så mycket mer med det. Haha!
 
Men ett av mina intressen är foto (och redigering) och jag fotograferar med en Canon Eos 1100D och till den har jag två objektiv. Ett Canon EFS 18-55mm och ett Tamron AF 18-200mm. Jag fotar mest där ute, alltså naturen. Sen brukar jag fota djur också och lite annat som jag hittar. ^^
 
Sen rider jag också, varannan vecka rider jag just nu eftersom det är en halvtimme till stallet. Har ridit "regelbundet" vid tre olika ridskolor och i Mars 2012 började jag rida där var jag rider nu. Det är verkligen en jättetrevlig ridskola, dit var jag också på ridläger i somras. Ska säkert igen i år för det var nog riktigt roligt! :) Men jag började rida vid ridskola när jag var 10år, hade där förut bara ridit min vän L's häst "Böuvi" som hästen kallas. Då kunde jag inte så mycket men sen lärde jag mig mer och mer och 2011 på sommaren tävlade jag ponnyagility, hoppning och dressyr. Dock tävlade jag bomklass i hoppning med en liten gullig shettis. ;')
 
Men nu ska jag inte skriva mer ikväll. Ska typ äta nått, sen plocka fram kläderna jag ska ha imorgon och sen börja söka mig till sängs. Skola imorgon ju, börjar ju 8 så ska upp lite före halv 8 och jag är inte alls den morgonpigga personen! x) Kanske skriver nått tidsinställt om jag hinner. Lisa skriver kanske nått inlägg ikväll eller så skriver hon säkert imorgon.
Här får ni se lite bilder jag fotat, kopiera inte. ©
 
 
Alla fotade med Canon Eos 1100D! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback